1. עמוד הבית
  2. »
  3. סין 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טיסות לסין – שדות תעופה, טיפים והמלצות
  6. »
  7. טיסות לבייג’ינג | טיסות לבייג’ין | שדה התעופה של בייג’ינג

טיסות לבייג’ינג | טיסות לבייג’ין | שדה התעופה של בייג’ינג

מידע כללי

בייג’ינג / בייג’ין היא היעד המבוקש ביותר לטיסות בסין. אין כמעט תייר שלא מבקר בעיר והדברים אמורים גם בקרב תיירים בודדים וגם בקרב טיולים מאורגנים.

שדה התעופה של בייג’ינג, בייגי’נג קאפיטאל – 北京首都国际机场 – Beijing Capital International Airport, הוא הגדול מסוגו בסין ולמעשה הוא נמל התעופה העמוס ביותר באסיה ואחד מהעמוסים ביותר בעולם. שדה התעופה נבנה לקראת המשחקים האולימפיים בסין בשנת 2008, וכולל כיום שלושה טרמינלים.




הטרמינלים, אשר המרחק ביניהם גדול ומצריך אוטובוס פנימי, עמוסים במסעדות בכל הז’אנרים הקולינריים, בחנויות, במרכזי פנאי ועוד: אם יש לכם כמה שעות להעביר בשדה התעופה, תוכלו למשל לצפות במופע בידור בטרמינל שלוש. בשדה קומה שלמה המיועדת למנוחה, אוכל וחשיפה לתרבות הסינית (כולל מופיעים וכדומה) ולמרות שהוא חדיש יחסית הוא כולל לא מעט בעיות ונקודות שיש לקחת בחשבון כאשר משתמשים בשירותיו.

שדה התעופה ממוקם במרחק של 25 ק”מ ממרכז בייג’ין, כאשר ההגעה לעיר עצמה אפשרית במספר דרכים.

נמל התעופה נאניואן בייג'ינג (Beijing Nanyuan Airpor)

שדה התעופה נאניואן בייג’ינג הוא בסיס חיל אויר צבאי שכיום גם משמש כשדה התעופה המשני של בייג’ינג. שדה התעופה הינו קטן יחסית לשדות תעופה אחרים בסין, והוא נפתח לשימוש אזרחי בשנת 2007. בשדה התעופה עוברים כ6 מיליון נוסעים בשנה, והוא ממוקם במחוז Fengtai. כמו כן, חברת התעופה המסחרית היחידה שעושה שימוש בשדה התעופה כיום היא China United Airlines, והיא מציעה טיסות ליותר מ-50 יעדים פנימיים כגון שיאןאורומצ’יצ’נגדולאנזו וכו’.

הגעה לשדה התעופה של בייגי'נג מהעיר ולהיפך

שדה התעופה נמצא במרחק של חצי שעה עד שעה מהעיר (תלוי פקפקים). האפשרויות העומדות בפניכם להגעה משדה התעופה לעיר הן:

  • רכב שכור – כאשר בוחרים בשירותי השכרת רכב בסין, אפשר לאסוף את הרכב בשדה התעופה עצמו ומשם לנווט ליעד הבא.
  • תחבורה ציבורית – מומלץ לברר מראש באילו תחנות נדרש לרדת על מנת להגיע ליעד שלכם (בדרך כלל מקום ההגעה הוא בית המלון).
    • רכבת תחתית – הדרך המהירה ביותר שגם חוסכת פקקים היא רכבת שיוצאת מהשדה ומחברת אותו לשתי תחנות מטרו מרכזיות בתוך בייגי’נג (20 – 25 דקות נסיעה).
    • אוטובוס – ישנם מספר קווים שכל אחד מהם מגיע לאזורים שונים בעיר
    • שאטל תיירים.
  • מונית – ניתן להזמין מונית, במחיר מעט יקר יותר, אם כי צריך לקחת בחשבון שנהג המונית הסיני הממוצע לא דובר אנגלית כלל. המלצה מועילה מאד, בבייג’ין כמו בכל רחבי סין, היא להצטייד מראש בשם המלון או בכתובת שלו כפי שהם כתובים בשפה המקומית. אם המסלול שלכם לעיר כולל כביש אגרה, דעו לכם שעלויות הנסיעה בו נופלות עליכם ומתווספות למחיר הנסיעה הכולל, שעומד בלי התוספות על כ-70-120 יוהן סיני (ידוע גם בתור רנמינבי). רצוי להימנע מלקיחת מוניות שלא עומדות בתור המסודר מחוץ לשדה – חלקן הלא מבוטל הן מוניות פיראטיות שלא יקפידו על חוקי התשלום וינפחו מחירים.

חשוב לדעת, המלצות וטיפים

  • התניידות בין הטרמינלים השונים
    כאמור מדובר בשדה תעופה ענק – הכולל בתוכו 3 טרמנילים שוקקים. המעבר בניהם לא מומלץ רגלית וכדאי לנצל את שירות האוטובוסים של שדה התעופה שמאפשר מעבר בין הטרמינלים בצורה קלה יחסית ומהירה – זמני העבודה שלו בלילה הם שונים מאלה שבמשך היום!
  • הוראות מחמירות בשדה התעופה
    ​דרישות הביטחון בשדה התעופה של בייג’ינג הן מהמחמירות ביותר. מלבד ההגבלות המוכרות של נוזלים וחפצים חדים – לא יתנו לכם לעלות למטוס עם מצתים וגפרורים ואפילו בטריות ללא תו תקן מוכר לסינים.

חנות בשה התעופה של בייג’ינג – צילום מערכת

  • קונקשן בשדה התעופה של בייג’ינג
    בגלל הגודל של השדה והמרחק הלא קטן בכלל בין הטרמינלים השונים – מומלץ מאוד לקחת טווח ביטחות גבוהה בהחלפה של טיסות והחלפה בין הטרמינלים השונים כמו גם לקחת בחשבון שיש לבצע צ’ק אין מחדש גם בהחלפת טיסות פנים וההמתנה למזוודה יכולה להיות ארוכה.

יצירות האמונות המקבלים את פני הנוחתים בשדה התעופה בבייג’ינג – צילום מערכת

  • מלונות בשדה התעופה של בייג’ינג
    ישנם כארבע מלונות הנמצאים בתוך מתחם הטרמינל עצמו ועוד מספר מלונות הנמצאים ברדיוס של ק”מ ממנו שנועדו לאפשר למי שרוצה ללון ליד השדה למצוא את המקום המתאים לו (למידע נוסף – מלונות בבייג’ינג).

שדה התעופה של בייגי’נג – צילום מערכת

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: